Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

woensdag 13 maart 2013

Calzone van een wrap!



Sinds een tijdje kan ik naar 24 kitchen 
kijken. Heerlijk al die programma's waar in echt gekookt wordt. Zo zag ik laatst Rudolph (begonnen bij  life&cooking) een heerlijke dubbelgeklapte pizza (=calzone) van wraps maken. Dat zag er zo makkelijk en smakelijk uit dat ik dat wel een keer moest proberen. Erg geschikt voor het weekend. Nu had ik wat kliekjes staan die geschikt zijn voor die vulling van de Calzone. Zonde om weg te gooien maar te weinig om met z'n 4-tjes van te eten. Dus dat ging in dat ding. Je kan ook net zoals Rudolph wat gehakt rullen en hier macaroni groenten  in mee bakken en dat als vulling gebruiken.

Nodig:


wraps (ik had 6 grote)
1 losgeklopt ei
geraspte kaas

vulling:
kliekje aardappel schotel of circa 300 gram gehakt
zak macaroni groentes 
(of neem prei, wortel, tomaat, ui etc)
bakje gerookte spekreepjes
(of neem prei, wortel, tomaat, ui etc)
zout en peper

Verwarm de oven voor op 200 graden. Bekleed twee bakplaten met bakpapier (zie kooktrucjes).

1. Bak de spekreepjes uit en voeg het kliekje toe en verwarm het mee. Voeg de groentes toe. Of bak het gehakt en de groentes gaar.
2. Bak alles net gaar. Breng op smaak met zout en peper. Klop ondertussen een ei los.
3. Leg de wrap plat neer en smeer de randen ruim in met ei.
4. Leg de vulling in het midden van de wrap en klap hem dubbel. Nu even flink aandrukken en de wrap op de bakplaat leggen. Vul zo al je wraps. Druk eventueel de randen nog eens goed aan! 
5. Bestrijk de wraps met de rest van het ei en rasp wat kaas over de wraps. 
6. Bak de wraps in ongeveer 15 minuten goud bruin.

Lekker met een frisse salade. Als je alleen groentes gebruikt is het een heerlijke vegetarische hap. Gebruik bijvoorbeeld witte bonen in tomaten saus met ui en prei. Gebruik dan ook wat Italiaanse gedroogde kruiden voor nog meer smaak.



Geen opmerkingen: