Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

woensdag 23 januari 2013

Kurkuma


Dat puur en biologisch eten mijn belangstelling heeft moge duidelijk zijn. Toch blijf ik mij verbazen over wat voeding voor je gezondheid kan doen. Zo las ik in het boek Weten over (h)eerlijk eten dat het kruid kurkuma een zeer goede werking heeft tegen bepaalde vormen van kanker. Al Googelend kom je nog meer informatie tegen. Op onderstaande site vind je veel informatie over eten tegen kanker.


Kurkuma wordt hier zelfs apart genoemd. Ook kwam ik een filmpje tegen van William Li. Hij doet onderzoek naar hoe je kanker kunt voorkomen. Ook hier wordt naar de rol van goede voeding verwezen. 
Wat is het toch jammer dat de reguliere zorg zo weinig oog heeft voor wat voeding voor onze gezondheid kan doen.


Deze informatie gaat vooral over de relatie tussen kanker en voeding. Goede voeding doet echter veel meer. Dat is mij wel duidelijk en ook mijn motivatie om hier zo nu en dan over te schrijven, in de hoop anderen te motiveren om vooral (h)eerlijk te koken en te eten!

Succes, met het lekker en gezond koken ook in 2013!

Geen opmerkingen: