Hallo en welkom op mijn blog. Ik hoop jullie te inspireren en motiveren om zelf lekker aan "de kook en bak" te gaan. Op die manier weet je wat je eet! Op dit blog vind je recepten die eenvoudig te maken zijn. Ik kook zo veel mogelijk biologisch en probeer de "slechte" E- nummers te vermijden. Daarvoor gebruik ik het boekje: "Wat zit er in uw eten". Veel lees, kijk en eet plezier!

vrijdag 27 juli 2012

Camping koken 5: aardappeltjes.

Er trekken inmiddels weer heel wat sleurhutjes over Nederlandse, Franse en andere uithoeken van de wereld, wegen. Vandaar dit recept voor deze diepvriesaardappeltjes. Ik heb ze bijna  altijd in de vriezer liggen. Zelfs in de caravan. En nee ik sleep niet de halve Nederlandse supermarkt mee naar het buitenland. Eerder anders om. Maar deze zijn handig voor noodgevallen of als je gewoon even lekker snel wilt. Aardappeltjes  bakken doe ik altijd volgens onderstaande methode.


Nodig:


zonnebloemolie
aardappeltjes (vers, gekookt of diepvries)
kerrie kruiden
paprika kruiden
zout en peper


1. Doe een flinke scheut olie in een koekenpan met anti aanbak laag.
2. Bak de aardappelen omscheppend bijna gaar. Voeg indien nodig nog wat olie toe.
3. Strooi de kerrie en paprika kruiden over het geheel en bak nog even door.
4. Breng op smaak met zout en peper.


Simpel, niet erg orgineel en culinair of zo maar wel lekker ook bij de bbq. Ik bak ze dan van te voren klaar en zet een warmhoudplaat onder de pan. Als het vlees klaar is zijn de aardappeltjes nog heerlijk warm. 


Nog een camping tip. Maak bij de aardappeltjes een groene salade met een gesnipperd uitje, komkommer, tomaat e.d. In plaats van vlees te bakken leg je 1- 2 blikjes tonijn, sardientjes, gekookte eieren of blokjes (feta) kaas op de sla. Toch iets warms maar lekker makkelijk en weinig kook werk.

Geen opmerkingen: